ÇİÇEK AÇSIN OKUL BAHÇELERİ

ÇİÇEK AÇSIN OKUL BAHÇELERİ!

Ne oldu bizim okul bahçelerinde rengarenk açan, her mevsim cıvıldaşan çiçeklerimize? Çocuk sesinin yankılanmadığı okul, kuru bir betondan ibaretmiş meğer.

Bütün duamız tez zamanda, sağ salim ve esenlik içerisinde, yeniden okul bahçelerimiz bizim çiçeklerimiz ile donansın!

COVID-19 Pandemisinin dünyadaki yıkıcı etkisi göz önüne alındığında şüphesiz ki en çok etkilenen kurumların başında eğitim akla gelmektedir.

Okul öncesi ve birinci sınıflara haftanın belirli günlerinde, 8 ve 12. Sınıflara kurs adı altında verilen yüz yüze eğitim ve diğer sınıflara verilen uzaktan eğitim ile 2020 -2021 eğitim öğretim yılı büyük eksiklikler ve belirsizlikler ile başladı.

Hani sürekli değişen eğitim sistemimiz ve buna bağlı olarak sürekli değişen bir sınav sistemimiz vardı ya! Bizim de sürekli şikâyet ettiğimiz bir sistem. Onu mumla arar olduk!  

Hem öğretmen hem öğrenci hem de veliler olarak hepimiz sanki, tamamlanmasını beklediğimiz koca bir yap-bozun içerisindeyiz.

Türkiye korona virüs önlemleri doğrultusunda uzaktan eğitime geçerken akıllara birçok soru geliyor

Peki, nedir bu uzaktan eğitim?

Uzaktan eğitim, çeşitli iletişim teknolojilerini eğitim ve bilgilendirme hizmetine sunabilen bir hizmettir. Bu eğitim sistemi ses, bilgisayar, çoklu ortam teknolojisi gibi araçların yardımıyla, eğitimin uzaktan her bir öğrenciye ulaştırılmasıdır.

 Herkes uzaktan eğitim için gerekli imkânlara sahip miydi?

 Her ne kadar teknoloji çağında da olsak evden derse katılabilmek için gerekli bilgisayar, tablet, interneti olmayan birçok öğrenci var. Bu imkânı olmayan öğrenciler ne nasıl ne şekilde yapacak o da koca bir yap – bozun eksik parçası.

Akla gelen bir diğer soru ise uzaktan eğitim öğrencilerin motivasyonunu nasıl etkiler?

Çocukların akranlarından uzakta, evde gerçekleştirdiği bu eğitim sisteminde çocukların derse odaklanmaları öğretmen ve velilerin şüphesiz en büyük sıkıntısı.

Yine her çocuğun kendine özgü öğrenme yöntemleri vardır ki; kimi yazarak çizerek, kimi dokunarak, kimi görsel, bazı çocuk ise öğretmeninin bir tek güzel sözü veya ders sırasında başını okşamasıyla motive olur.

Tüm bunları uzaktan eğitim ile gerçekleştirebilmek ne kadar gerçekçi ne kadar verimli?

Öğrencinin kendini motive etmesi ve kendi çalışmalarını ilerletebilmesi için hem ebeveynlere hem öğretmenlere büyük görevler düşüyor.

Dilerim 2020 -2021 eğitim –öğretim yılı tarihe kayıp yıl olarak değil de; Çocuklarımızın hayalleri, umutları ve hedefleriyle tarihe ışık saçan bir yıl olarak geçsin.

Yine dilerim ki en kısa zamanda öğretmen öğrencisine, öğrenci öğretmenine, arkadaşlarına o güzel okullarına kavuşsun!

Kavuşsun da çiçek açsın okullar!

Açsın da üzerimize sinsin okulun o eşsiz güzel kokusu J

                                                                 İLKAY MARAL TURHAN

5 0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Next Post

KELES/SARIYER MAHALLESİ; İKİ ULU ÇINAR ÜÇ MEZAR…

Ayhan ÇAÇU 1 Eğitimci-Yazar. Sarıyer Mahallesi/ Köy meydanında bulunan iki ulu çınar ağacı. Burada Osmanlı döneminde bir tarikata bağlı küçük bir tekke ya da zaviye bulunuyormuş. Burada bulunan 3 yazıt 19.yy başında burada bulunduğu anlaşılan tekkenin varlığını kanıtlar. Bu ulu Çınar ağaçları muhtemelen günümüzde burada var olmayan bir tarikata ait […]

Dagder.org.tr'yi ziyaret ettiniz mi?

http://dagder.org.tr/